Οι επενδυτές από τις ΗΠΑ ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν ένα «Αμερικανικό τόξο» με τα Λιμάνια Βόλου, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, αποφεύγοντας το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου δραστηριοποιούνται τα Ρωσικά Συμφέροντα – Ζητούμενο η σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βουλγαρικά Λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας


Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπως όλα δείχνουν, θα είναι το πρώτο περιφερειακό λιμάνι που θα οδηγηθεί προς αξιοποίηση από το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Ναυτιλίας.
Η μέθοδος που θα ακολουθηθεί είναι η πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού μετοχών, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ο ιδιώτης επενδυτής θα ελέγχει το management και το σύνολο των δραστηριοτήτων για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό ότι η κοινοπραξία των αμερικανικών εταιρειών SSA Marine και Black Summit Financial, με την αρωγή της ελληνικής Goldair θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την απόκτησή του. (Βλέπε ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ, φύλλο 18/2/20)
Γιατί προσελκύει επενδυτικό ενδιαφέρον το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο το 2018 είχε κύκλο εργασιών 718.000 ευρώ και κέρδη 72.500 ευρώ, απασχολώντας 7 άτομα προσωπικό; Το metaforespress.gr αναλύει…
Γεωπολιτικής / στρατιωτικής και ενεργειακής σημασίας το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης συγκεντρώνει γεωπολιτικά / στρατιωτικά συμφέροντα. Σύμφωνα με διπλωματικούς αναλυτές, ο αμερικανικός παράγοντας μπορεί να χρησιμοποιήσει την Αλεξανδρούπολη για μεταφορές στρατιωτικού υλικού στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.
Μάλιστα, εάν τα αμερικανικά σχήματα αποκτήσουν και τα λιμάνια της Καβάλας και του Βόλου δημιουργούν ένα «αμερικανικό τόξο», «αποφεύγοντας» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στο οποίο δραστηριοποιούνται ρωσικά συμφέροντα.
Επίσης, εάν αναβαθμιστεί η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνας της Βουλγαρίας, τότε θα μπορούσε ο σιδηροδρομικός αυτός διάδρομος να αποτελέσει ικανοποιητική εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων, αποφεύγοντας την Τουρκία.
Στα ενεργειακά, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).
Παράλληλα, αποτελεί το επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα (η Gastrade σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία πλωτό σταθμό επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στα ανοικτά της Αλεξανδρούπολης).
***
Σημείωση Ε.Θ.:
Τα παραπάνω αναφέρονται σε άρθρο της Ιστοσελίδας metafores.gr και όντως είναι εύστοχη η επισήμανση για τον τζίρο, μόλις 718.000 ευρώ τον χρόνο, που σημειώνει ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ).
Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ έχει τονίσει κατ’ επανάληψιν ότι το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να ταΐσει τον μισό πληθυσμό της πόλεως.
Να φέρει ευημερία και ανάπτυξη στην τοπική μας οικονομία.
Όμως, μέχρι αυτή την στιγμή, το μεγάλο Λιμάνι μας, είναι μόνον μία μεγάλη Λίμνη για να ψαρεύουν οι ερασιτέχνες αλιείς.
Το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, θα σηκώσει κεφάλι ΜΟΝΟΝ ΟΤΑΝ γίνει η Σιδηροδρομική Σύνδεση με τα Βουλγαρικά Λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.
Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων, σε σχέση με τα τέλη διέλευσης πλοίων που ζητούν οι Τούρκοι για τα Δαρδανέλια, πέφτει κάτω από το ένα τρίτο.
Και αυτή η σύνδεση Αλεξ/πολης-Μπουργκάς, μπορούσε να έχει ήδη ξεκινήσει… χθες!!!
Οι Αμερικανοί και οι άλλοι ξένοι επενδυτές έχουν τα δικά τους σχέδια.
Εμείς όμως περιμένουμε με ενδιαφέρον την συνάντηση των Πρωθυπουργών Ελλάδος-Βουλγαρίας κ.κ. Μητσοτάκη και Μπορίσοφ, που είναι προγραμματισμένη να γίνει στις 26 Φεβρουαρίου 2020 στην Αλεξανδρούπολη.
Σίγουρα το Λιμάνι μας θα είναι κυρίαρχο θέμα στις Συμφωνίες Συνεργασίας των δύο χωρών.
Σ.Κ.



