9.4 C
Alexandroupoli
Saturday, November 1, 2025

Κλείσιμο 3 καταστημάτων ΕΛΤΑ στον Έβρο: Η συνέχεια…

Η είδηση που ανησύχησε από χτες τον Έβρο, αναφορικά με το κλείσιμο 3 καταστημάτων ΕΛΤΑ σε Σουφλί, Τυχερό και Μεταξάδες, σήμερα έχει και συνέχεια.

Ειδικότερα, αποτέλεσμα στρατηγικού σχεδιασμού τα τελευταία 2,5 χρόνια, με στόχο να γίνει ο Οργανισμός των ΕΛΤΑ επιχείρηση, υποστηρίζει η διεύθυνσή του ότι είναι η αναμόρφωση που επιχειρείται.

Ο Γρηγόρης Σκλήκας, διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, μιλώντας στην ΕΡΤ ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο, αλλά για μια διαδικασία που εξελίσσεται εδώ και χρόνια με στόχο τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ. «Η αλλαγή είναι ένα βήμα που ακολουθεί την αναδιοργάνωση του χώρου. Αν κοιτάξουμε το επιστολικό έργο, την αλληλογραφία, έχει συρρικνωθεί κατά 90%» είπε.

  • Δυνατή η κατ’ οίκον εξυπηρέτηση

Για το ότι αντιδρούν –ειδικά οι συνταξιούχοι σε απομακρυσμένες περιοχές που λαμβάνουν τη σύνταξή τους από εκεί– σημείωσε: «Όπως επιδίδεται η σύνταξη, έτσι θα συνεχίσει και τον επόμενο μήνα. Δεν είναι το κατάστημα το ταχυδρομείο. Πρακτικά σήμερα η προσέλευση είναι μηδαμινή. Οι ταχυδρόμοι έχουν ψηφιακά εργαλεία και τερματικά, είναι δυνατή η κατ’ οίκον εξυπηρέτηση. Πρακτικά διευκολύνεται η εξυπηρέτηση, καθώς οι εργαζόμενοι που ήταν υπάλληλοι γραφείου βγαίνουν στον δρόμο.

- Advertisement -

Υπάρχει ένα hot-line που από σήμερα επικοινωνείς για να έρθει ταχυδρόμος στο σπίτι σου.

Σήμερα υπάρχουν 1.400 διανομείς, 500 καταστήματα-πρακτορεία, παραμένουν 800 διαθέσιμα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Τα 500 είναι πρακτορεία ιδιωτών. Και τα ΕΛΤΑ είναι μια ιδιωτική επιχείρηση».

Όπως ανέφερε ο κ. Σκλήκας, τουλάχιστον ένα ταχυδρομικό κατάστημα ανά νησί θα συνεχίσει να λειτουργεί, ενώ οι υπάλληλοι των καταστημάτων που κλείνουν θα αξιοποιηθούν σε άλλες λειτουργίες, κυρίως στη διανομή.

  • Πιερρακάκης: «Τα ΕΛΤΑ έχουν προβλήματα – Χρειάζονται δύσκολες αποφάσεις»

Εν τω μεταξύ, ο Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στην Βουλή λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της διοίκησης του οργανισμού για το κλείσιμο περίπου 204 καταστημάτων, επεσήμανε πως χρειάζονται «δύσκολες αποφάσεις» για την επιβίωση των προβληματικών ΕΛΤΑ.

«Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα, αλλά πρέπει να επιβιώσουν» τόνισε ο Υπουργός Οικονομικών, υπενθυμίζοντας πως η κυβέρνηση έχει ήδη προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και σε εθελούσια έξοδο. «Το ζητούμενο είναι να επιβιώσουν. Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα. Πάρα πολλά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουν. Η αλληλογραφία είναι 10% αυτού που ήταν. Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις. Εγώ θα συμφωνήσω ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν κάθε παράμετρος. Και αυτό γίνεται. Να τονίσω ότι τα χρήματα που έχουν μπει είναι για να επιβιώσει ο οργανισμός, όχι το ανάποδο» ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης.

Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, ζήτησε την άμεση σύγκληση των αρμοδίων επιτροπών της Βουλής, προκειμένου να συζητηθεί το θέμα των ΕΛΤΑ, με το αίτημα να γίνεται ομοφώνως αποδεκτό.

Από το ΠΑΣΟΚ, ο κ. Μιχάλης Κατρίνης είπε πως «το ζήτημα του κλεισίματος εγείρει σοβαρά ζητήματα», ενώ προβληματισμό εξέφρασαν και βουλευτές της ΝΔ.

Ο κ. Στέλιος Πέτσας είπε «Δεν είναι μόνο ζήτημα τεχνοκρατικό, αλλά και ζήτημα εξυπηρέτησης των πολιτών. Υπάρχουν θέματα με τους ηλικιωμένους, με τις παραμεθόριες περιοχές, αλλά και με μεγάλες περιοχές», ενώ ο κ. Θανάσης Καββαδάς σημείωσε ότι η ανακοίνωση του κλεισίματος 204 καταστημάτων ΕΛΤΑ έχει προκαλέσει αναστάτωση στις τοπικές κοινωνίες των εκλογικών τους περιφερειών.

  • ΣΥΡΙΖΑ Έβρου: «Νέο πλήγμα για την τοπική κοινωνία»

Όμως, και η Νομαρχιακή Επιστροπή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έβρου εξέδωσε σχετικό δελτίο τύπου για το κλείσιμο των 3 ΕΛΤΑ στο νομό:

«Η απόφαση για το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ στο Σουφλί, στους Μεταξάδες και στο Τυχερό συνιστά ακόμη μία σκληρή επίθεση στην καθημερινότητα των πολιτών του Έβρου και υπονομεύει ευθέως την ισότιμη πρόσβαση σε βασικές δημόσιες υπηρεσίες. Σε έναν ακριτικό νομό με μεγάλες αποστάσεις, γηρασμένο πληθυσμό, παραγωγικές δραστηριότητες που στηρίζονται στην έγκαιρη εξυπηρέτηση και περιορισμένες εναλλακτικές, η συρρίκνωση του δικτύου των ΕΛΤΑ οδηγεί σε περαιτέρω περιθωριοποίηση της τοπικής κοινωνίας. 

Οι κάτοικοι θα αναγκάζονται να μετακινούνται δεκάδες χιλιόμετρα για απλές συναλλαγές (συντάξεις, λογαριασμοί, δέματα, ταχυδρομικές υπηρεσίες), με επιβάρυνση χρόνου και κόστους, ενώ μικρές επιχειρήσεις, αγροτικοί και κτηνοτροφικοί συνεταιρισμοί, σχολεία και υπηρεσίες θα στερηθούν έναν κρίσιμο κόμβο εξυπηρέτησης. Η λήψη αποφάσεων με στενά χρηματοοικονομικά κριτήρια, χωρίς κοινωνικό αποτύπωμα, ακυρώνει στην πράξη την καθολική υπηρεσία που το κράτος οφείλει να διασφαλίζει, πολλώ δε μάλλον σε μια ευαίσθητη παραμεθόρια περιοχή.

Καλούμε την Κυβέρνηση και τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ να ανακαλέσουν άμεσα την απόφαση και να διασφαλίσουν τη συνέχιση της λειτουργίας των καταστημάτων στο Σουφλί, στους Μεταξάδες και στο Τυχερό. Απαιτούμε θεσμικό διάλογο με τους τοπικούς φορείς και κατάθεση ολοκληρωμένου σχεδίου που θα εγγυάται την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των πολιτών στις ταχυδρομικές υπηρεσίες, με εναλλακτικές λύσεις όπου χρειάζεται (π.χ. ενίσχυση προσωπικού, κινητές μονάδες, συνεργασίες με ΚΕΠ, διευρυμένο ωράριο).

Ταυτόχρονα, τίθεται επιτακτικά το ερώτημα αν οι κυβερνητικοί βουλευτές του Νομού γνώριζαν τη δυσμενή εξέλιξη και ποιες ενέργειες έκαναν για την αποτροπή της. Η κοινωνία του Έβρου δεν αντέχει άλλη υποβάθμιση.

Οι πολίτες έχουν δικαίωμα σε ποιοτικές, προσβάσιμες δημόσιες υπηρεσίες. Αυτό το δικαίωμα δεν θα το παραχωρήσουμε».

  • Λαϊκή Συσπείρωση Σουφλίου: «Να μην κλείσουν τα ταχυδρομεία του Δήμου Σουφλίου»

Τέλος, θέση πήρε και η δημοτική παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση Σουφλίου», αναφέροντας τα εξής:

«Με μια ανακοίνωση που αναρτήθηκε στα καταστήματα  ΕΛΤΑ Σουφλίου και Τυχερού ενημερώθηκαν οι δημότες του Δήμου Σουφλίου για το κλείσιμο των αντίστοιχων καταστημάτων. Στο Τυχερό το κατάστημα ΕΛΤΑ ήδη υπολειτουργούσε, καθώς άνοιγε μόνο για δυο ημέρες την εβδομάδα. Με αυτήν την απαράδεκτη απόφαση, όλος ο Δήμος Σουφλίου μένει χωρίς πρόσβαση σε ταχυδρομική υπηρεσία, αφού ήδη έχει κλείσει πριν 2 χρόνια και το ταχυδρομείο Λαβάρων.

Η ενδεχόμενη κατάργηση των καταστημάτων θα στερήσει ολόκληρη την περιοχή μας από μια στοιχειώδη και αναγκαία υπηρεσία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την καθημερινότητα των πολιτών: καθυστερήσεις στις συναλλαγές, πρόσθετο κόστος μετακίνησης, ταλαιπωρία και περαιτέρω αποκλεισμό των κατοίκων των χωριών, αλλά και των ευπαθών ομάδων.

Δεν πρόκειται για κεραυνό εν αιθρία, ούτε για μεμονωμένο περιστατικό, αφού σχεδιάζουν να κλείσουν πανελλαδικά ακόμη 202 ταχυδρομεία. Πρόκειται για μια συνολική πολιτική, που στο όνομα της “αναδιάρθρωσης” και της “ανταγωνιστικότητας” οδηγεί σε συρρίκνωση των δημόσιων υπηρεσιών και σε ιδιωτικοποίηση των ταχυδρομείων, στο βωμό της κερδοφορίας.  Δηλαδή, η κυβέρνηση της ΝΔ προωθεί την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ σε συνέχεια της παλαιότερης αντίστοιχης απόφασης της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για υπαγωγή τους στο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων.

Απαιτούμε την συνέχιση της λειτουργίας του καταστήματος στο Σουφλί ως έχει και την ταυτόχρονη αναβάθμιση της λειτουργίας του καταστήματος Τυχερού, με σταθερή λειτουργία και μόνιμο προσωπικό». 

Saturday, November 1, 2025

Latest News

Μέτρα ασφαλείας στις οικοδομές: Κλειδί για την προστασία των εργαζομένων

Ο πολιτικός μηχανικός Γιώργος Γεωργιάδης τονίζει την ανάγκη τήρησης των κανόνων και εκπαίδευσης για ασφαλή εργασία Η ασφάλεια στις οικοδομές...
spot_img

More Articles Like This